Milyen volt kiköltözni a világ másik felére?

Darmasiswa, Darmasiswa Scholarship, Indonesia, Scholarship

Költözni egyik helyről a másikra nem egyszerű, még ha csak az országon belül mozgunk. Hogy ki miért költözik az egyik helyről a másikra, az egyéni okokból ered.

Most az én személyes történetemet szeretném neked elmesélni. Hogy miért is költöztem újra Indonéziába? azt most elmesélem neked.

De először is menjünk vissza 2016-ba, amikor is először találkoztam Indonéziával és költöztem ide három és fél hónapra. Akkor még nem tudtam, hogy szeretni fogok-e itt élni vagy sem, hisz annyira sok mindent még nem tudtam magáról az ordzágról. Akkortájt annyira megszerettem az itteni életfilozófiát, hogy eldöntöttem, én márpedig ha befejezem az alapszakom visszajövök ide.

Három évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy vissza tudjak jönni. Ez annak is betudható, hogy a Darmasiswa ösztöndíjnál a repjegyemet Indonéziába és haza az ösztöndíj nem állta, így azt mindenkinek a saját költségén kellett megvegye. Másrészt ha szeretnék utazni az országon belül az is az én pénztárcámat terheli.

Hogy milyen is egy évre kiköltözni egy a magyar kultúra egyik szöges ellentétébe? Személy szerint nekem ez volt az egyik álmom, hogy visszajöhessek ide. Mindeképpen az ösztöndíj lehetőségét szerettem volna választani, hiszen valamennyivel olcsóbb, így itt tanulni, másrészt pedig jobban mutat egy-egy állás vagy további tanulmány megpályázásánál.

Eredetileg Balira szerettem volna visszaköltözni, hiszen anno ott éltem és sok ismerősöm van ott, akik tudtak volna segíteni. Sajnos mivel rengetegen Balin szerettek volna tanulni, így nekem ez nem jött össze idén, de ezzel már a kezdetek kezdetén is tisztában voltam, hogy Balihoz most nagyon nagy szerencse kell, hogy egy évet tudjak eltölteni ott. Végülis egy harmadik egyetemen kötöttem ki, egy harmadik szigettel együtt, de még így is bevállaltam.

A munkahelyemen addig nem tudták, hogy megpályáztam ezt és elég valószínű, hogy meg is kapom az ösztöndíjat, míg meg nem kaptam a hivatalos értesítést, hogy meg van. Sosem voltam az a típus, aki már a legelején szétkürtöli a világnal a dolgaimat, csak akkor amikor már biztos a dolog. Ott egy hónappal a kiutazásom előtt felmondtam, mert mellette mentem egy fesztiválra is dolgozni, viszont nem kaptam meg rá a kért szabadságot.

Összességében a lényeg, amiért szerettem volna vissza költözni ide az volt: volt egy munkahelyem, amit nem szerettem, így úgy éreztem most jött él az idő, hogy egy kicsit kiszakadjak az otthoni ritmusból. Valamint hiányzott Indonézia. A szívem visszahozott ide.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot, a Facebook oldalt, vagy az Instagram profilomat (@dianamadi18).

Salam,

Diána

Hozzászólás