Folyószámla megszüntetése

Bali, Indonesia, Searching

Korábban már beszá,oltam arról, hogyan is tudsz bankszámlát nyitni és arra átrakni pénzt egyszerűen.

Még nem volt szó arról, hogyan is kellene megszüntetni a számlát, így ma legyen szó erről egy kicsit.

Alapvetően nagyon fontos megjegyezni azt a várost, ahol nyitottad a számlát, hiszen a megszüntetés esetén oda is kell visszamenned. Én például Padang városában nyitottam, nem pedig ott ahol éltem, ami Padangpanjang, pedig ott is volt BNI bankfiók; és azért a két város azért nem volt túl közel egymáshoz. Így célszerű ott nyitni a folyószámlát ahol ténylegesen élsz, hiszen itt sokkal egyszerűbb ezt a részt elintézni, ha netántán egy haza költözés esetén. Én személy szerint nem mentem vissza Padangba megszüntetni a számlámat, hiszen egyrészt messze is volt, másrészt időhíjján is voltam.

Attól függően Indonézia melyik részén vagy, nagyon nehéz angolul beszélő személyzetet találni; ez nem volz másképp nálam Padangpanjangban is, ahol egy fiatal hölgy tudott csak angolul, aki az ösztöndíjam végére szülési szabadségra ment. Bár azért nekem egyszerűbb volt a helyzetem, hiszen beszéltem és értettem már annyira az indonéz nyelvet, hogy kommunikálni tudjak, mi is a teendőm ez esetben.

Úgy informáltak engem a bankban, hogy vagy vissza megyek Padangba vagy nem bonyolítok pénzforgalmat hat hónapig a számlámon. A fentebb már említett eset miatt én az utóbbit választottam, s rendesek voltak a bankban, hiszen az összes pénzem kiadták ami a kártyán maradt.

Igaz, hogy még csak négy hónapja vagyok mégcsak itthon, de eddig még nem kaptam semmilyen információt azzal kapcsolatban, hogy problémám lenne ebből. Ezt onnan is tudom, hogy bevitték azt a címemet, amin éltem kint, s a hölgy szoros kapcsolatban áll az egyetememmel, akik tudnak értesíteni engem ezügyben, de még nem tették.

Összességében két opciód van, ha nem szeretnéd többet használni a kint létrehozott számlát; az egyik ha személyesen megszünteted, másik predig, ha leveszel róla minden pénzt és nem végzel vele semmilyen tranzakciót.

Salam

Diána

Hozzászólás